Καλώς Ήλθατε!

Η αγάπη μου για το παρελθόν είναι γνωστή σε εκείνους που με γνωρίζουν προσωπικά. Το ενδιαφέρον μου αφορά πολλά και διάφορα, όπως θα καταλάβετε από τους τίτλους του μενού. Το ιστολόγιο δημιουργήθηκε με την επιθυμία, να μπορεί να θυμίσει τα όσα έχουμε ξεχάσει με την πάροδο του χρόνου. Αφορά ανθρώπους που είναι από 30-40 ετών περίπου, και θέλουν να ξαναθυμηθούν για λίγο τα παιδικά και τα εφηβικά τους χρόνια.

Καλό σας ταξίδι!

Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2016

id Software : ο Θεμελιωτής των FPS και Doom Clones !!!

Σαν σήμερα πριν από 25 χρόνια (1/2/1991), ιδρύεται από δύο φίλους προγραμματιστές, τους Τζον Ρομέρο και Τζον Κάρμακ, η εταιρεία ανάπτυξης παιχνιδιών id Software. Η id Software είναι η εταιρεία που εισήγαγε στον χώρο του gaming την έννοια-κατηγορία παιχνιδιών First Person Shooters (FPS) και αποτέλεσε τον θεμελιωτή του συγκεκριμένου είδους καθώς επίσης και αρωγό για την μετέπειτα εξέλιξη του 3D γραφικών στα games.
Οι δυο φίλοι προγραμματιστές οι οποίοι μέχρι το 1991 κατασκέυαζαν απλά arcade games για λογαριασμό της Softdisk (Εκδοτική Ηλεκτρονικών περιοδικών σε CD-Rom), την εγκαταλείπουν, και μαζί με τον graphics developer Άντριαν Κάρμακ και τον game designer Τομ Χολ ξεκινάνε την 1η Φεβρουαρίου του 1991 την εταιρεία ανάπτυξης παιχνιδιών id Software. Πρώτο παιχνίδι της νεοσύστατης εταιρείας-ομάδας το Commander Keen.

Στην ανάπτυξη του παιχνιδιού καταλυτικό ρόλο έπαιξε και η εμπειρία των δυο Τζόν που είχαν αποκτήσει πάνω τομέα προγραμματισμού του scrolling και των side scrollers games στο PC. Το Commander Keen εκτός απο επιτυχημένο game αποτέλεσε και την ιδέα δημιουργίας μιας «κεντρικής μηχανή ανάπτυξης παιχνιδιών». Μια ιδέα ή ακόμα καλύτερα μια τεχνολογία που υιοθέτησαν και άλλοι κατασκευαστες παιχνιδιών για την ανάπτυξη των δικών τους games.


Βασισμένη στην νέα αυτή τεχνολογία, η id Software αναπτύσσει το 1992 τον «Πατριάρχη των FPS» το Wolfenstein 3D. To Wolfenstein 3D δεν ήταν το πρώτο game «πρώτου προσώπου», αλλα ήταν εκείνο που συνετέλεσε στην εξέλιξη,το μέλλον και την μετέπειτα φιλοσοφία στα videogames. Πατέρας του Wolfenstein 3D, ο Τζον Κάρμακ κατάφερε με την αναπτυξή του σε ηλικία μόλις 22 χρονών, να μπει στην λίστα των «TOP 100 Πρωτοπόρων κάτω των 35 ετών του MIT».

Η κεντρική μηχανή πάνω στην οποία δημιουργήθηκε το παιχνίδι ήταν η Catacomb 3D και χρησιμοποιούσε την τεχνική του Texture Mapping, μια τεχνική που έδινε στον gamer την ψευδοτρισδιάστατη αισθηση του βάθους και της προοπτικής. Η ιδέα της ονομασίας της μηχανής προέκυψε απο το ίδιο το σενάριο του παιχνιδιού στο οποίο ένας Αμερικάνος στρατιώτης προσπαθεί ν’αποδράσει μέσα απο τις ναζιστικές κατακόμβες, έχοντας στην διάθεσή του μια ποικιλία όπλων για να αντιμετωπίσει τους Γερμανούς στρατιώτες που συναντάει στο πέρασμά του.
Το Wolfenstein 3D ήταν το εναρκτήριο λάκτισμα της επιτυχίας της id Software καθως το διαχθέθηκαν οι επόμενες επιτυχίες το DOOM(1993) και Quake(1996).

To DOOM κυκλοφόρησε απο στις 10 Δεκεμβρίου 1993 και παρότι δημιούργησε αμφιλεγομενες απόψεις και μια gaming υποκουλτούρα, λόγω της βιαιότητας που περιείχε και απαγορεύτηκε σ’ ορισμένες χώρες, αποτέλεσε τίτλο-σταθμό και καθόρισε την βαση στα First Person Shooters games. Ήταν η εξέλιξη του Wolfenstein 3D, είχε και αυτό μια ψευδοτρισδιάστατη απεικόνιση όπως ο προκάτοχός του, με την διαφορά οτι η δράση ήταν πολύ πιο γρήγορη, η πολυπλοκότητα του ήταν αισθητή με κλειδιά, δαιδαλώδεις πίστες, καλύτερα power-ups και όπλα εκθειάζοντας περισσότερο τον arcade χαρακτήρα του παιχνιδιού.

Η κεντρική μηχανή του, η DOOM engine, εκμεταλευόταν τις πρώιμες 3D κάρτες γραφικών των PC παρότι το παιχνίδι σχεδιάστηκε πάνω στον υπολογιστή στου Στηβ Τζομπς, NeXT και μεταφέρθηκε στη συνέχεια στο DOS των PC. Βασικός σχεδαστής του, ο Τζον Ρομέρο, είσήγαγε με το παιχνίδι του, τους 2 βασικούς τύπους multiplayer gaming, τον Συνεργατικό (Cooperative) και τονανταγωνιστικό (deathmatch).

To DOOM έγινε τεράστια εμπορική επιτυχια της id Software και εισήγαγε μια νέα φιλοσοφία στα videogames που ακολουθήσανε και αλλοι κατασκευαστες, την Doom-Clone FPS. Το 1997 η id Software «άνοιξε» των πηγαίο κώδικα της DOOM Engine (υπο την άδεια GPL) και έδωσε στο ευρύ κοινό την δυνατότητα να σχεδιαστούν νέες πίστες, modifications αλλα και να αναπτυχθούν νέα παιχνίδια απο τρίτους κατασκευαστές.

To DOOM ήταν κατα την ταπεινή μου άποψη ο θεμέλιος λίθος των σημερινών FPS αλλά και των e-sports FPS εφόσον gaming φιλοσοφία του ακολουθείται μέχρι σήμερα.


Η επιτυχία της id Software θα συνεχιστεί με την σειρά Quake που θα καθορίσει την εξέλιξη των καρτών γραφικών στο PC καθως θα είναι εξ’ολοκλήρου 3D game και λόγω των απαιτήσεων του στον χειρισμό και την κίνηση των τρισδιάστατων γραφικών θα αποτελέσει σημείο benchmark για τις κάρτες γραφικών επόμενης γενιάς. Άλλα games που θα φέρουν κέρδη στην id Software είναι οι γνωστες σειρές FPS Heretic και Hexen.


Η id Software απο το 2009 μέχρι και σήμερα υπάγεται στον όμιλο της Zenimax Media της γνωστής μας Bethesda Game Studios.



Ο λόγος συγγραφής του άρθρου είναι οτι εκτός του γεγονότος οτι η id Software συμπληρώνει 25 χρόνια πορείας στην gaming σκηνή, βρισκόμαστε λίγες ημέρες λίγο πριν την επίσημη κυκλοφορία του DOOM 4, συνέχειας του επικού game DOOM!


Πηγή: