Καλώς Ήλθατε!

Η αγάπη μου για το παρελθόν είναι γνωστή σε εκείνους που με γνωρίζουν προσωπικά. Το ενδιαφέρον μου αφορά πολλά και διάφορα, όπως θα καταλάβετε από τους τίτλους του μενού. Το ιστολόγιο δημιουργήθηκε με την επιθυμία, να μπορεί να θυμίσει τα όσα έχουμε ξεχάσει με την πάροδο του χρόνου. Αφορά ανθρώπους που είναι από 30-40 ετών περίπου, και θέλουν να ξαναθυμηθούν για λίγο τα παιδικά και τα εφηβικά τους χρόνια.

Καλό σας ταξίδι!

Παρασκευή 3 Απριλίου 2020

H ιστορία της γυναίκας που ζει στο 1950 και τα ρούχα, το αμάξι και το σπίτι της είναι όπως 70 χρόνια πριν

    Η ιστορία της γυναίκας που ζει στο 1950 και τα ρούχα, το αμάξι και το σπίτι της είναι όπως 70 χρόνια πριν

«Από την πρώτη στιγμή που φόρεσα ένα 50’s φόρεμα και έφτιαξα σε ρετρό στυλ τα μαλλιά και το μακιγιάζ μου κατάλαβα ότι αυτή είμαι εγώ. Ότι αυτό είναι που με κάνει να αισθάνομαι περισσότερο ο εαυτός μου» εξηγεί η Fay ενώ στέκεται μπροστά στον καθρέφτη του βίνταζ μπάνιου της και βάφεται πριν βγει για μία βόλτα στην πόλη. Μάλιστα, έχει βρει εκεί και το δικό της στέκι. Ένα μαγαζί που σερβίρει milkshakes με τον παλιό καλό, αυθεντικό τρόπο (με το κερασάκι στην κορυφή, πάνω από τη σαντιγύ) και έχει juke box για να διαλέγεις μουσική.

Ίσως το πιο εντυπωσιακό στην περίπτωση αυτής της γυναίκας είναι η συνέπεια με την οποία υποστηρίζει την ζωή που έχει επιλέξει να ζήσει. Το σπίτι της είναι εντυπωσιακό. Δεν θυμίζει σε τίποτα ένα μουσείο της δεκαετίας του ’50. Αντίθετα, μόλις περάσεις το κατώφλι έχεις την αίσθηση ότι μπήκες σε χρονοκάψουλα. Βλέπεις ένα αυθεντικό σπίτι των 50’s.
Tα πάντα είναι βγαλμένα από εκείνη την εποχή. Από τα έπιπλα του σαλονιού μέχρι την τηλεόραση, το ψυγείο και το μίξερ. «Ήθελα η κουζίνα μας είναι είναι όσο πιο αυθεντική γίνεται,» λέει η Fay. «Νομίζω ότι τα κατάφερα. Πιστεύω ότι έτσι θα έχει και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, δηλαδή αυτό το ψυγείο είναι 70 ετών, δουλεύει μία χαρά, δεν έχει πάθει τίποτα».
Σε αυτό το σπίτι το μοναδικό δωμάτιο που είναι διακοσμημένο με σύγχρονο τρόπο είναι το δωμάτιο του γιου του ζευγαριού, τον οποίο δεν ήθελαν να πιέσουν να κάνει κάτι που δεν ήθελε. «Ξέρω ότι για κάποιους το να ντύνεσαι και να ζεις σαν να είσαι στην δεκαετία του ’50 μοιάζει αλλόκοτο. Αλλά δεν με νοιάζει. Όλοι είμαστε αλλόκοτοι με κάποιον τρόπο».


Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2019

Ποιο βινύλιο; Οι κασέτες κάνουν comeback!

Απροετοίμαστη πιάστηκε η βιομηχανία της μουσικής, η οποία προσπαθεί να καλύψει τις ανάγκες σε μαγνητική ταινία, ώστε να καλύψει τη ζήτηση για κασέτες, που ανεβαίνει με γρήγορους ρυθμούς τον τελευταίο χρόνο.

Μάλιστα, ένας απο τους best-selling καλλιτέχνες στην αγορά κασέτας είναι η Billie Eilish, καθώς τα στοιχεία δείχνουν ότι στη Μεγάλη Βρετανία, μέχρι τον Ιούνιο, είχαν πουληθεί περίπου 36.000 κασέτες της. Οι προβλέψεις για το ποιοι καλλιτέχνες θα ανεβάσουν τις πωλήσεις τους σε κασέτες, ενόψει και των γιορτών, κάνουν λόγο για τους Coldplay και Robbie Williams. To ενδιαφέρον είναι ότι οι αγοραστές πολύ συχνά είναι κάτω από 25 χρονών.
Εκτός από τη γενικότερη retromania στη σύγχρονη κουλτούρα, που φουντώνει περισσότερο χάρη και στο Instagram, κάποιοι λένε ότι για αυτό το comeback ευθύνεται εν μέρει και η ταινία «Guardians of the Galaxy»: Το soundtrack κυκλοφόρησε και σε κασέτα που μοιάζει με αυτήν που προβάλλεται στην ταινία.


Βέβαια, αυτή η αναγέννηση ειναι ακόμα σχετικά μικρή σε σχέση με τις πωλήσεις των cd, των δίσκων βινυλίου και των εσόδων από τις υπηρεσίες streaming όπως το Spotify, ωστόσο αναγνωρίζεται ότι υπάρχει μια τάση που ισχυροποιείται, ενώ κάθε καλλιτέχνης με πολλούς και φανατικούς θαυμαστές κυκλοφορεί οπωσδήποτε τη δουλειά του και σε κασέτα, που μάλλον οι fans αγοράζουν περισσότερο και ως συλλεκτικό είδος.
Αυτό δε σημαίνει όμως ότι δεν τις ακούν. Οι νεότεροι που ανακαλύπτουν αυτό το μέσο που θεωρούνταν ξεχασμένο ενθουσιάζονται με το ότι πρέπει να βγάλουν την κασέτα από το player για να τη γυρίσουν από την άλλη πλευρά ή με το ότι ίσως χρειαστεί να γυρίσουν την ταινία χειροκίνητα – με το κλασικό κόλπο με το στυλό… Ακόμα και τον θαμπό ήχο της κασέτας πολλά σχετικά websites τον περιγράφουν ως πλεονέκτημα.
Δεν είναι λοιπόν, περίεργο, που μαζί με τις κασέτες έχουν αυξηθεί και οι πωλήσεις στα κασετόφωνα, ενώ μεγάλες εταιρείες όπως η Tesco και η Urban Outfitters, έχουν ήδη λανσάρει οικονομικά φορητά κασετόφωνα – δεδομένου, μάλιστα ότι, σαράντα χρόνια μετά την κυκλοφορία του πρώτου Walkman, το iconic φορητό κασετόφωνο της Sony δεν υπάρχει πια στην αγορά.
Instagrammable και νοσταλγική, η κασέτα φαίνεται ότι θα απασχολήσει το επόμενο διάστημα τους μουσικούς – και όχι μόνο τους νεότερους, που την επιλέγουν ως format γιατί είναι φθηνότερο και τους συμφέρει για μια μικρή παραγωγή αντιτύπων. Μένει να λυθεί το ζήτημα προμήθειας μαγνητοταινίας.
Mε πληροφορίες απο τον Guardian

Πηγή: