Μενού
Μενού
Καλώς Ήλθατε!
Η αγάπη μου για το παρελθόν είναι γνωστή σε εκείνους που με γνωρίζουν προσωπικά. Το ενδιαφέρον μου αφορά πολλά και διάφορα, όπως θα καταλάβετε από τους τίτλους του μενού. Το ιστολόγιο δημιουργήθηκε με την επιθυμία, να μπορεί να θυμίσει τα όσα έχουμε ξεχάσει με την πάροδο του χρόνου. Αφορά ανθρώπους που είναι από 30-40 ετών περίπου, και θέλουν να ξαναθυμηθούν για λίγο τα παιδικά και τα εφηβικά τους χρόνια.
Καλό σας ταξίδι!
Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 2015
Spirograph mit Plattenspieler / Zeichengerät / Drawingmaschine / Turntable
Τέχνη με δύο πικάπ, που κυριολεκτικά ζωγραφίζουν! Απολαύστε την μοναδική τεχνική, στο παρακάτω βίντεο, που έχει πραγματικά ένα αξιοθαύμαστο αποτέλεσμα!
Κυριακή 15 Νοεμβρίου 2015
Μοτοσυκλέτα Suzuki του 1978 με 0 χλμ ! Στην Ελλάδα – Φωτογραφίες
Μοτοσυκλέτα Suzuki του 1978 με 0 χλμ ! Στην Ελλάδα – Φωτογραφίες
Suzuki TS 50 '78 - 0χλμ!!!
Σάββατο 14 Νοεμβρίου 2015
R-Kaid-R! Ρετρό-Λαγνεία!!!
Δεν θα πω γράψω τίποτα παραπάνω, για να μην σας ανοίγω την όρεξη, επειδή η εξωπραγματική του τιμή ανέρχεται (κρατηθείτε!) στα 2.500€! Αν ακόμη είστε περίεργοι να μάθετε περισσότερα, επισκεφθείτε την σελίδα του κατασκευαστή.
Η σελίδα του κατασκευαστή:
Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2015
Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2015
Sony is finally killing Betamax
Of all Sony's failed proprietary formats, Betamax has to be the most iconic — the videotape format's eventual vanquishment by VHS set the stage for countless media wars down the subsequent decades. It is probably news to you, then, that Beta cassettes are still a thing you can buy. This will not be very useful news for long, however, because Sony just announced it'll stop selling them from March of next year.
The company is also taking its tiny MicroMV camcorder cassettes off the market at the same time. To be clear, Sony hasn't been trying to make a go of Betamax and MicroMV all these years; it stopped producing the last recorders back in 2002. The company's Japanese store already lists Beta tapes as being out of production, too, although you can still find new cassettes on Amazon Japan easily.
/cdn0.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/4249717/img01.0.jpg)
The last Betamax products in production were the EL-500B, 2L-500MHGB, 2L-750MHGB cassettes and L-25CLP cleaning tape, and MicroMV is going out with the MGR60 tape and MGRCLD cleaning tape. For those still using any of these products in 2015, we here at The Verge salute you and offer our sincerest commiserations.
Δευτέρα 9 Νοεμβρίου 2015
RetroUnboxers - Unboxing! Η νέα διαδικτυακή εκπομπή από τους Retrocomputers!
RetroUnboxers - unboxing ATARI PC-1 (ep. #1)
RetroUnboxers ep.2 promo video
Σάββατο 7 Νοεμβρίου 2015
Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2015
Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2015
Πέθανε ο Κώστας Τσάκωνας
Πριν λίγο καιρό υποβλήθηκε και σε χειρουργική επέμβαση
8:14
•
05/11/2015
Πέθανε ο αγαπημένος ηθοποιός Κώστας Τσάκωνας. Ο ηθοποιός είχε χτυπηθεί πριν πέντε χρόνια από εγκεφαλικό, το οποίο του προκάλεσε μεγάλη αστάθεια, ενώ τα τελευταία χρόνια έδινε μάχη με τον καρκίνο. Πριν λίγο καιρό υποβλήθηκε και σε χειρουργική επέμβαση στην ουροδόχο κύστη και είχε νοσηλευτεί σε νοσοκομείο στο κέντρο της Αθήνας.
Η Καίτη Φίνου στην προσωπική σελίδα της στο Facebook έγραψε. «Και ο θάνατός σου σαν τα ανέκδοτα που έλεγες μαθεύτηκε.-Πέθανε,δεν πέθανε πάλι ψέματα είναι….Όμως αυτή την φορά στο τέλος δεν μπορέσαμε να γελάσουμε. Γιατί στ’αλήθεια είχες φύγει. Καλό σου ταξίδι Κώστα».
Γεννήθηκε στις 12 Οκτωβρίου 1943 στην Αθήνα. Φοίτησε στη «Δραματική Σχολή του Λαϊκού Πειραματικού Θεάτρου» του Λεωνίδα Τριβιζά και στη δραματική σχολή «Βεάκη». Η πρώτη του εμφάνιση στον κινηματογράφο έγινε με εντελώς τυχαίο τρόπο σε μια ταινία μικρού μήκους του Κώστα Ζυρίνη. Στην συνέχεια έπαιξε σε πολλούς πρωταγωνιστικούς ρόλους στον κινηματογράφο, το θέατρο αλλά και στην τηλεόραση.
Πηγή:
http://www.newsbeast.gr/greece/arthro/2016757/pethane-o-kostas-tsakonas
Πέμπτη 29 Οκτωβρίου 2015
Τετάρτη 28 Οκτωβρίου 2015
First ride: Yamaha XSR700 review & Yamaha XSR700 Super 7 Jvb-moto!
Πηγή:
http://www.visordown.com/road-tests-first-rides/first-ride-yamaha-xsr700-review/28367.html
The headlight too is a compromise forced on the designers as a way of hiding the ignition and wiring and yet retaining the single headlamp, key to its heritage look. Personally I like the headlight, it's a bold statement and sets the XSR apart from its rivals.
http://www.visordown.com/road-tests-first-rides/first-ride-yamaha-xsr700-review/28367.html
The headlight too is a compromise forced on the designers as a way of hiding the ignition and wiring and yet retaining the single headlamp, key to its heritage look. Personally I like the headlight, it's a bold statement and sets the XSR apart from its rivals.
If you're not entirely satisfied with the standard bike then the XSR comes with a parts and accessories catalogue already containing over 40 custom options. Yamaha even has an app to design your own bike in a 3D workshop. Expect Yamaha to be supporting and promoting some crazy yard built XSR's over the next year - you won't see a standard XSR at a major bike show in the next year without some custom chop parked beside it.
I think crucially, and this point will certainly be missed, the XSR isn't just another retro rehash. It isn't trying to mimic a predecessor in the way Triumph's Bonneville does, it is something new. It takes inspiration from retro bikes but the engine, frame and design philosophy are completely modern. For example, the engine as a stressed member of the frame helps make the XSR 40kg lighter than the Bonneville. Guess which is more fun to ride?
For me, there's something disingenuous about simply ripping off a historic model, it's fake and fancy dress. I like the way the XSR looks, particularly in the matte silver option. Your only other colour choice is British racing green, which just felt a bit too predictable and clumsily retro - why not yellow Speedblocks? (SPOILER ALERT) I'll be waiting until the inevitable Kenny Roberts promoted flat-tracker variant before I get my wish.
Yamaha promises a tank range of just over 190 miles but I rode for 125 miles and the 14 litre tank was almost dry. It's true, the ride crossed a couple of mountains but the heavy rain certainly kept my throttle steady and I'd have expected a slightly better economy than 40.5mpg.
So why splash out an extra £500 on an XSR instead of an MT07? Other than a more comfortable riding position and a taller seat height you'd have a job justifying your purchase. But the answer is simple really, because you think it looks cooler... and it probably does.
More crucially, why would you spend an extra £1,000 on a base model Scrambler (and another £100 on top of that if you want it in yellow... which of course you do)? I've ridden both bikes recently and the smart money is on the XSR. It has Yamaha's reputation for reliability behind it, it handles, stops and goes as well, if not better, than the Scrambler. It's more comfortable. There is a lot of weight tipping the balance of judgment towards the XSR. So it's a no-brainer? Not quite.
Ducati has done an incredible job marketing the Scrambler. It hasn't just sold us a bike, it's sold a lifestyle and an image. Of course, the internet loves to laugh at the hipster Land of Joy and Ducati loves to laugh at the internet... because Ducati is laughing all the way to the bank, the last laugh.
Yamaha is trying to sprinkle this hipster magic fairy dust on the XSR, even launching a lifestyle brand called Faster Sons to complement its retro bike scene. Will it work? Well that remains to be seen but Yamaha's biggest problem is Ducati not only got there first but it did its marketing flawlessly. It's going to take more than a few washed out, lo-fi photoshoots of beautiful models who have clearly never replaced a spark plug to beat Ducati at its own game.
But... if you're capable of putting 'cool' aside (because this is a much harder to quantify substance than cash) then choose the XSR700. With the money you save you can spend it on actually living the carefree lifestyle the Land of Joy so espouses.
Model tested: Yamaha XSR700
Price: £6,249 on the road
Engine: 689cc parallel twin
Power: 75hp @ 9,000rpm
Torque: 68Nm @ 6,500rpm
Weight: 186kg (wet)
Frame: Diamond with engine as stressed member
Tank capacity: 14 litres
Seat height: 815mm
- Sign up for Visordown's weekly newsletter, Bugsplat, to get the best motorcycle news, road tests and features plus exclusive competitions and offers direct to your inbox. Register as a Visordown member here and tick the box for Bugsplat in your newsletter settings here.
Read more: http://www.visordown.com/road-tests-first-rides/first-ride-yamaha-xsr700-review/28367-2.html#ixzz3psB4I8PM
Yamaha XSR700 Super 7 Jvb-moto!
Κυριακή 25 Οκτωβρίου 2015
Dangerous Dave TRAINER!!!
Dangerous Dave [trainer]
Copy the datei from the DangerousDave-trn.ZIP in your [ DANGEROUS DAVE ] directory...
1. Start the dav.bat file.
2. Press a key.
Just press F10 anytime during the game you can play all Levels [ 1-10]
You have unlimited Lives & Guns
For Jet Pack press the [alt] key
- from Rob (Internetcafeq@hotmail.com)
download the file: dangerousdave-trainer.zip
Copy the datei from the DangerousDave-trn.ZIP in your [ DANGEROUS DAVE ] directory...
1. Start the dav.bat file.
2. Press a key.
Just press F10 anytime during the game you can play all Levels [ 1-10]
You have unlimited Lives & Guns
For Jet Pack press the [alt] key
- from Rob (Internetcafeq@hotmail.com)
download the file: dangerousdave-trainer.zip
Επίσης υπάρχουν αρκετά Cheats & Trainers, για τα αγαπημένα μας παιχνίδια, στην παρακάτω διεύθυνση!
http://www.ggmania.com
Amstrad 6128: Ο πρώτος υπολογιστής που λάτρεψες!
Πηγή:
http://www.gazzetta.gr/weekend-journal/article/816538/amstrad-6128-o-protos-ypologistis-poy-latrepses
Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2015
Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2015
Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2015
Ericsson PC (1984)
Η Ericsson δημιούργησε ένα πολύ ωραίο IBM κλώνο το 1984 μετά το μεγάλο φιάσκο του "Ericsson Step One". Αυτό το μηχάνημα ήταν πολύ καλά χτισμένο και με πολύ μεγάλη επιτυχία στη Σουηδία.Τα γραφικά της οθόνης δεν ήταν πλήρως συμβατά με IBM-compatible.Είχε μία καφέ φωσφοριζέ οθόνη με κίτρινους χαρακτήρες, πολύ βολικό για τα μάτια. Ένας Intel 8088 επεξεργαστής που έτρεχε στα 4.77 Mhz φυσικά. Ο υπολογιστής ήταν διαθέσιμος με 10 M σκληρό και ένα floppy drive ή με δύο 5 1/4 χωρίς σκληρό δίσκο.
Σάββατο 17 Οκτωβρίου 2015
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)