Καλώς Ήλθατε!

Η αγάπη μου για το παρελθόν είναι γνωστή σε εκείνους που με γνωρίζουν προσωπικά. Το ενδιαφέρον μου αφορά πολλά και διάφορα, όπως θα καταλάβετε από τους τίτλους του μενού. Το ιστολόγιο δημιουργήθηκε με την επιθυμία, να μπορεί να θυμίσει τα όσα έχουμε ξεχάσει με την πάροδο του χρόνου. Αφορά ανθρώπους που είναι από 30-40 ετών περίπου, και θέλουν να ξαναθυμηθούν για λίγο τα παιδικά και τα εφηβικά τους χρόνια.

Καλό σας ταξίδι!

Κυριακή 20 Μαρτίου 2016

«Ο ΘΟΥ-ΒΟΥ τρυπάει τα δίχτυα»


Στις 20 Μαρτίου 1978 ο Θανάσης Βέγγος έγινε πρωταγωνιστής σε μια αναμέτρηση ανάμεσα σε ηθοποιούς και δημοσιογράφους που έγινε στη Νέα Φιλαδέλφεια για την προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων. 

 Ο Θανάσης Βέγγος ήταν «Ενας άνθρωπος παντός καιρού». Αυτό τον τίτλο είχε διαλέξει ο ίδιος για το βιβλίο στο οποίο ο Γιάννης Σολδάτος συγκέντρωσε κείμενα, κριτικές και δημοσιεύματα που περιέγραφαν τη διαδρομή της καριέρας του. Οι σελίδες του αθλητικού Τύπου δεν είναι οι κατάλληλες για να δώσουν την εικόνα μιας πορείας που επηρέασε την ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου και έχει χαρίσει σε όλους μας όμορφες στιγμές. Ο Θανάσης Βέγγος συνήθως έτρεχε στις περισσότερες ταινίες του και είναι μουσικά θέματα που στο άκουσμα τους μας φέρνουν την εικόνα του στο μυαλό. Η αναμέτρηση των Ηθοποιών με τους Δημοσιογράφους στις 20 Μαρτίου 1978 γινόταν για την ενίσχυση του ταμείου των καλλιτεχνών που εκείνη την εποχή ήταν σε κόντρα με την Κρατική τηλεόραση που δεν τους αναγνώριζε τα πνευματικά δικαιώματα.  Στις 20 Μαρτίου 1978 με «προίκα» το ταλέντο του που πάντα ενθουσίαζε το κοινό δεν δυσκολεύθηκε να κερδίσει τον πρωταγωνιστικό ρόλο και στο γήπεδο της Νέας Φιλαδέλφειας. Η αναμέτρηση των Ηθοποιών με τους Δημοσιογράφους γινόταν για την ενίσχυση του ταμείου των καλλιτεχνών που εκείνη την εποχή ήταν σε κόντρα με την Κρατική τηλεόραση που δεν τους αναγνώριζε τα πνευματικά δικαιώματα και τους οδήγησε σε απεργία. Την προηγούμενη της αναμέτρησης υπήρχε δήλωση του Θανάση Βέγγου στην «Αθλητική Ηχώ» που προειδοποιούσε την ομάδα των δημοσιογράφων. «Θα τους σκάσω στο τρέξιμο και θα βάλω δύο γκολ». Η κινητοποίηση για εκείνο το απόγευμα της 20ης Μαρτίου 1978 ήταν πρωτοφανής και παρατηρήθηκαν ακόμη και φαινόμενα μαύρης αγοράς με τα εισιτήρια των 80 δραχμών να φτάνουν μέχρι και τις 120 δραχμές. Μπροστά σε 40.000 φιλάθλους έγινε η αναμέτρηση των δύο ομάδων με σημαντικές παρουσίες στους επισήμους (Καρέζη – Καζάκος) και τον Θανάση Βέγγο να φτάνει λίγα λεπτά πριν την έναρξη του αγώνα στο γήπεδο και να τον περιμένει στην πόρτα των αποδυτηρίων ο Σωτήρης Μουστάκας. Προπονητές των δύο ομάδων είχαν αναλάβει, οι Ζλάτκο Τσαϊκόφσκι - Αλέξι Πέτροβιτς την τεχνική καθοδήγηση των ηθοποιών και ο Πάνος Μάρκοβιτς αυτή των δημοσιογράφων. Οι δημοσιογράφοι επικράτησαν τελικά με 5-3 των ηθοποιών με τον Θανάση Βέγγο στο δεύτερο ημίχρονο να αγωνίζεται σε θέση σέντερ φορ. Σημείωσε δύο γκολ από το σημείο του πέναλτι και είδε μια κίτρινη κάρτα από τον διαιτητή Ζλατάνο που τα άκουσε από την εξέδρα για αυτή του την απόφαση. Ο ίδιος βέβαια την δέχθηκε με ιδιαίτερη επισημότητα όπως αναφέρει ο Γιάννης Αργυρίου στην περιγραφή του αγώνα στην «Αθλητική Ηχώ»: «Υποκλίνεται, κάνει δύο βήματα πίσω και σηκώνει ψηλά τα χέρια. Στο 80ο λεπτό θα δουν οι φίλαθλοι και μια ξανθιά παίκτρια να ετοιμάζεται για αλλαγή. Είναι η Δέσποινα Στυλιανοπούλου που παίρνει τη θέση του Βέγγου. Το παιχνίδι όμως δεν γίνεται να συνεχισθεί. Δεν είναι δυνατόν να συνεχισθεί. Γύρω από τον αγωνιστικό χώρο βρίσκονται 5.000 θεατές που σε κάθε διακοπή προσπαθούν να μπουν μέσα. Αυτό κάνουν και τώρα που ο Βέγγος αποχωρεί χαιρετώντας τα πλήθη σαν τον μεγάλο μπαλαδόρο που αναγκαστικά εγκαταλείπει. Ο Ζλατάνος αναγκάζεται να σφυρίξει τη λήξη του αγώνος δίνοντας έτσι τέλος και στο ασταμάτητο γέλιο». Στις δηλώσεις του μετά το ματς μίλησε για μια καριέρα που ξεκινά. «Ναι μωρέ… βρίσκομαι σε τρομερή φόρμα. Σκέφτομαι φέτος να κάνω καμιά μεταγραφή. Άλλωστε έχω προτάσεις από το εξωτερικό. Θα προτιμήσω ελληνική ομάδα διότι εδώ έχει καλό κλίμα, ωραία θάλασσα και άλλα». Μετά το τέλος του αγώνα ο Θανάσης Βέγγος πήγε στα αποδυτήρια των δημοσιογράφων, άνοιξε την πόρτα και τους είπε: «Καλοί μου άνθρωποι συγνώμη αν σας κούρασα». Στις δηλώσεις του μετά το ματς πάντως μίλησε για μια καριέρα που ξεκινά. «Ναι μωρέ… βρίσκομαι σε τρομερή φόρμα. Σκέφτομαι φέτος να κάνω καμιά μεταγραφή. Άλλωστε έχω προτάσεις από το εξωτερικό. Θα προτιμήσω ελληνική ομάδα διότι εδώ έχει καλό κλίμα, ωραία θάλασσα και άλλα».




Πηγή:

Σάββατο 19 Μαρτίου 2016

M.A.S.K.: ΣΕΙΡΑ COMICS ΑΝΑΠΤΥΣΣΕΙ Η IDW PUBLISHING


Ακούγεται ότι η IDW Publishing αναπτύσσει μια σειρά comic που βασίζεται στην toyline/κινουμένων σχεδίων σειρά M.A.S.K. της Hasbro.

Αυτό έρχεται μόλις κάποιους μήνες μετά την ανακοινώσεις της Hasbro που σχεδιάζει να ενσωμάτωση τους M.A.S.K. και διαφορά άλλα που τις ανήκουν στο κινηματογραφικό σύμπαν των G.I. Joe, και τώρα ακολουθεί με μια σειρά comics στην λογική επέκταση της μακροχρόνιας σειράς των G.I. Joe και Transformers τίτλους, καθώς και τα επερχόμενα comics Rom και Micronauts.

Οι M.A.S.K. έχουν ομοιότητες με τους G.I. Joe (έχουν εχθρούς μια εγκληματική οργάνωση με φιδίσιο όνομα, τους V.E.N.O.M.), αλλά αντί να αποτελούντες από στρατιωτικές οργανώσεις με ελικόπτερα και πιλότους, έχουν ιδιαίτερα τροποποιημένα οχήματα. Επιπλέον οι οδηγοί φορούν μάσκες που τους δίνουν ειδικές ικανότητες. Δημιουργήθηκε από την Kenner το 1985 και εξαγοράστηκε από την Hasbro το 1991.

Οι M.A.S.K. δεν είναι άγνωστη με τα comics, το 1985 μαζί με τα παιχνίδια συσκευαζόντουσαν minicomics που παρήγαγε η Kenner, αργότερα με την DC Comics μια νέα mini σειρά 4 τευχών comics και μετέπειτα μια τρέχουσα σειρά. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Fleetway κυκλοφόρησε μια ανθολογία περιοδικών M.A.S.K. που δεν συνδεόταν με την σειρά της DC Comics, αλλά ούτε με την σειρά κινουμένων σχεδίων. Το 2011, η Hasbro κυκλοφόρησε μια ανθολογία με τίτλο UNIT-E, που ήταν μια νέα ιστορία των M.A.S.K. και γράφτηκε από τον Andy Schmidt.

Η IDW αρνήθηκε να σχολιάσει αυτά που ακούγονται.

Παρασκευή 18 Μαρτίου 2016

Τι είναι Ευτυχία;

Ο αγαπημένος μας Θανάσης Βέγγος, έδωσε κάποτε μια απάντηση, σε μια από τις σπάνιες συνεντεύξεις του, στην οποία φανερώνει την μεστή σοφία του! Την σοφία ενός πραγματικά Μεγάλου Ανθρώπου!



«Έπρεπε να γεράσω, αγόρι μου, για να μάθω τι είναι ευτυχία.
Τελικά ευτυχία είναι ένα ζευγάρι χέρια, δύο χέρια…
Αυτά που θα σε αγκαλιάσουν, θα σε κρατήσουν, θα σε κοιμήσουν, θα σε περιποιηθούν, θα σου μαγειρέψουν, θα σε χαϊδέψουν και στο τέλος θα σου κλείσουν τα μάτια.
Τα πολλά χέρια απλά σε κατσιάζουν…
Χάσιμο χρόνου.
Θα το δεις κι εσύ όσο μεγαλώνεις…»

Έκθεση Vintage Toys


Περισσότερες πληροφορίες εδώ:
https://www.facebook.com/events/1671615476428837/

Δευτέρα 14 Μαρτίου 2016

Η καθαρά Δευτέρα τότε και σήμερα!


Μoto Αρματοδρομίες!

Αγνωστοι σήμερα, πολύ δημοφιλείς στο παρελθόν όμως, υπήρξαν οι αγώνες με άρματα τα οποία τραβούσαν όχι άλογα αλλά μοτοσικλέτες!






Εχθές αναρτήσαμε ένα video στην σελίδα μας στο facebook με μια custom κατασκευή που αναπαριστά ένα ρωμαϊκό άρμα. Το ψάξαμε περισσότερο λοιπόν και χτυπήσαμε φλέβα χρυσού, ανακαλύπτοντας της moto-αρματοδρομίες του παρελθόντος!


Πρόκειται για μια δημοφιλέστατη τότε μορφή αγώνων, η οποία άκμασε στις δεκαετίες του 1920 και του 1930 σε χώρες όπως οι HΠΑ, η Αυστραλία, η Νέα Ζηλανδία, καθώς και σε πολλές περιοχές της Ευρώπης.

Στο πρώιμο στάδιο της, ένας αναβάτης εποχούμενος σε μοτοσικλέτα έσερνε ένα άρμα το οποίο φιλοξενούσε έναν επιβάτη. Τα άρματα ήταν κατασκευασμένα από φάλτσα κομμένα βαρέλια κρασιού, στα οποία είχαν τοποθετηθεί ζάντες και ελαστικά από αυτοκίνητα εκείνης της εποχής. 

Ο επιβάτης του άρματος δεν ενεχόταν με κανέναν τρόπο στην οδήγηση της μοτοσικλέτας, την οποία οδηγούσε ο αναβάτης της μπροστά του.  Το μόνο που όφειλε να κάνει ήταν να κρατηθεί πάνω στο άρμα και να βοηθάει με την θέση του σώματος την ισορροπία στις στροφές, κάτι ανάλογο με αυτό που βλέπουμε στους σημερινούς αγώνες side car δηλαδή. 

Η εξέλιξη των moto-αρματοδρομιών, είχε μεγαλύτερο ενδιαφέρον αλλά και μεγαλύτερο ρίσκο! Πλέον ο επιβάτης του άρματος ήταν και ο οδηγός – χειριστής της μοτοσικλέτας ελέγχοντας το γκάζι της και στρίβοντας το τιμόνι της με… γκέμια. Οι γκαζιάρηδες της εποχής δεν άργησαν φυσικά να ζεύξουν δύο μοτοσικλέτες μπροστά από τα άρματα τους, ενώ ακολούθησαν τρεις και τέσσερις ακόμη μαζί! 

Στυλιστικά, υπήρξε επίσης σαφής βελτίωση (εις βάρος της ασφάλειας αλλά ποιος νοιαζόταν τότε; ) με τα άρματα να είναι αποτελούν αντίγραφα των «πλουμιστών» ρωμαϊκών, ενώ ανάλογη ήταν και η αμφίεση των αρματοδρομέων.

Το ξέσπασμα του ΒΠΠ έβαλε τέλος σε αυτό τον τρομερό χαβαλέ και έκτοτε δεν υπήρξε αναβίωση (σε μεγάλη τουλάχιστον κλίμακα) των moto-αρματοδρομιών. 

Κάποιοι βέβαια, θυμούνται και τιμούν το παρελθόν: 


Πηγή:

Σάββατο 12 Μαρτίου 2016

Πέθανε ο Keith Emerson (Emerson Lake & Palmer)

O Keith Emerson, ιδρυτικό μέλος και κιμπορντίστας του βρετανικού progressive ροκ συγκροτήματος Emerson Lake & Palmer (ELP),

πέθανε σε ηλικία 72 ετών.Η είδηση επιβεβαιώθηκε από το συγκρότημα μέσω της σελίδας του στο Facebook.
Η αιτία θανάτου δεν είναι ακόμα γνωστή.

«Με λύπη σας ανακοινώνουμε ότι ο Keith Emerson πέθανε χθες το βράδυ στο σπίτι του, στη Σάντα Μόνικα της Καλιφόρνια.
Ζητάμε να σεβαστείτε την ιδιωτική ζωή και τον πόνο της οικογένειας», έγραφε το μήνυμα.

Πέμπτη 10 Μαρτίου 2016

Παλιά Αθήνα 1956 - Old Athens - Πρωτευουσιάνικες περιπέτειες

Πώς ήταν η Πλατεία Ομονοίας το 1956 σε έγχρωμη κινηματογράφηση; Οι κεντρικοί δρόμοι, τα αυτοκίνητα, οι πεζοί, οι τροχονόμοι, το Μοναστηράκι, οι χριστουγεννιάτικες διακοσμήσεις, τα πρατήρια βενζίνης, οι οίκοι μόδας, τα κομμωτήρια, τα φώτα των θεάτρων και η οδός Πανεπιστημίου τη νύχτα; Δείτε στο μονταρισμένο βίντεο και αν θέλετε διαβάστε για την πηγή του υλικού αυτού.

Οι "Πρωτευουσιάνικες Περιπέτειες", αν και ξεχασμένες από τους τηλεοπτικούς σταθμούς, είναι η δεύτερη έγχρωμη ελληνική ταινία καθώς και η πρώτη έγχρωμη ελληνική ταινία με σύγχρονο θέμα (μη βουκολικό), όπως επίσης και το ντεμπούτο της Ρένας Βλαχοπούλου στον κινηματογράφο. Η ταινία είναι γυρισμένη το 1956 σε σκηνοθεσία Γιάννη Πετροπουλάκη και η υπόθεσή της περιγράφει τις περιπέτειες στην Αθήνα μιας Κερκυραίας χωριατοπούλας. Αν και το ίδιο το σενάριο δεν μπορεί να κρατήσει τον σύγχρονο θεατή, η έγχρωμη απεικόνιση της Αθήνας, οι φρεσκοβαμμένες πολυκατοικίες του 1950 και η νεαρά Ρένα Βλαχοπούλου, είναι στοιχεία αρκετά για να κάνουν την ταινία αυτή ανεκτίμητη. 


Το σενάριο είναι του Ηλία Λυμπερόπουλου και μαζί με τη Ρένα Βλαχοπούλου συμμετέχουν οι: Στέφανος Στρατηγός, Σταύρος Ιατρίδης, Άννυ Μπωλ, Πόπη Άλβα, Νίκος Ρίζος, Βασίλης Ανδρεόπουλος, Παμφίλη Σαντοριναίου, Δήμος Σταρένιος, Δέσποινα Παναγιωτίδου, Περικλής Χριστοφορίδης, Νίκος Βλαχόπουλος, Έλσα Ρίζου, Γιώργος Νέζος, Νίνα Σταρένιου, Νία Λειβαδά

Νανά Βιοπούλου, Κούλης Στολίγκας, Παντελής Παλιεράκης 


Μουσική Μενέλαος Θεοφανίδης 

Τραγούδι Ρένα Βλαχοπούλου, Χορωδία Νίκου Τσιλίφη, 

Η πρώτη προβολή της ταινίας έγινε την 12 Νοεμβρίου 1956 


Και λίγα λόγια για τον διευθυντή φωτογραφίας Βασίλη Μάρο. Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1929. Σπούδασε φωτογραφία στο Μόναχο (1948-49) και εργάστηκε ως κινηματογραφιστής στην Κινηματογραφική Υπηρεσία του Στρατού (1950). Όταν ολοκλήρωσε τη θητεία του, σπούδασε με ιταλική υποτροφία στην INCOM της Ρώμης (1952-54). Για το ρεπορτάζ του στην την επανάσταση του Mossadec κέρδισε το πρώτο βραβείο επικαίρων της χρονιάς. Η επιτυχία αυτή τού ανοίγει μεγάλους δρόμους. Συνεργάζεται με το NBC της Ν. Υόρκης και τον Σπύρο Σκούρα, τότε πρόεδρο της 20th Century Fox. Πρώτη του δουλειά, η διεύθυνση φωτογραφίας στις «Πρωτευουσιάνικες περιπέτειες» (1956), ακολουθούν συνεργασίες με FOX, BBC, και 37 βραβεία και διακρίσεις σε διάφορα διεθνή φεστιβάλ.


Οι στοές της Αθήνας κάποτε δισκογραφικός παράδεισος

stoes 32345
  
Στοά Ειρηνοδικείου (Ομόνοια-Λυκούργου),  εδώ ήταν το κατάστημα Παπαϊωάννου αν θυμάμαι καλά

Στοά Ειρηνοδικείου.
  
Στοά Φέξη από Πατησίων με διέξοδο σε Βερανζέρου και Γλάδστωνος, εδώ ήταν το Reffrain και ο Λημναίος

Στοά Φέξη, Πατησίων
  
Στοά Κοραή, εδώ ήταν το κατάστημα του Κώστα Χαραλαμπίδη

Stoa Korai
  
Στοά Νικολούδη, εδώ ήταν το στούντιο ηχογραφήσεων των ραδιοφωνικών εκπομπών του Μαστοράκη

stoes 59775 
  
Στοά Πιγκουίνου, από την Ομόνοια στην Πατησίων, εδώ ήταν το Reffrain του Μιχάλη Γιαμπίλη με όλα τα μικρά δισκάκια και τα τοπ στις βιτρίνες του.

stoa pesmatzoglou
  
Πολύδωρας, Φιλοδίσκ, το κλασικό κατάστημα στην στοά της Όπερας, το κατάστημα στο υπόγειο στην στοά δίπλα στον παλιό Μαρούση, τα δισκάδικα σε διάφορες στοές στο Μοναστηράκι, όλα είχαν την δικιά τους ιστορία.

Όλα αυτά ήλθαν στην μνήμη μου σε μια βόλτα στο κέντρο της Αθήνας που μάλλον πρέπει να αλλάξει όνομα αφού δεν έχει πια σχέση με αυτό που ξέραμε...

Κώστας Ζουγρής

Πηγή:

Κυριακή 6 Μαρτίου 2016

Έκθεση ιστορικών αυτοκίνητων στον Φλοίσβο. Υπερθέαμα παλαιών αυτοκινήτων

Όσοι βρίσκονται καθε χρονο στην έκθεση  έχουν την δυνατότητα να θαυμάσουν από κοντά περίπου 150 αυτοκίνητα και περίπου 30 μοτοσικλέτες, ηλικίας μέχρι 85 ετών.
Όλα τα εκθέματα μας ταξιδέυουν πίσω στον χρόνο, στην ιστορία της αυτοκίνησης. Μπορούμε να τα θαυμάσουμε για αρκετές ώρες, ενώ υπάρχει και βράβευση από επιτροπή κριτών ανάλογα με την κατηγορία τους, τον σχεδιασμό, την καλαισθησία, το επίπεδο αποκατάστασης, την γνησιότητα, και την συντήρηση τους. Την έκθεση οργανώνει η ΦΙΛΠΑ σε συνεργασία με την Ελληνική Λέσχη Κλασσικής Μοτοσυκλέτας.

Πάμε να δούμε μερικές από τις συμμετοχές της πιο πρόσφατης έκθεσης δηλαδή του
 «ΦΙΛΠΑ – 12ο Concours d’ Elegance 2015»



Αποστολή :
Χάρης Ντάκουλας
Κωνσταντίνος Διονυσόπουλος
Χαρά Φωτεινού 

Πηγή:

Φωτογραφίες: